Search:

Type: Posts; User: goldseeker

Search: Search took 0.02 seconds.

  1. Replies
    35
    Views
    15,485

    Apa yang anda pelajari di Travian

    Saya tak tahu samada topik ini relevan untuk dibincangkan. Pada pendapat saya Travian bukan hanya satu permainan, tetapi sedikit sebanyak dapat memberi pengajaran dan mempunyai persamaan dengan dunia...
  2. Replies
    8
    Views
    908

    Apa yang berlaku sekarang hanya peprangan kecil....

    Apa yang berlaku sekarang hanya peprangan kecil. Bila Natar dah keluar baru peperangan sebenar bermula. Ramai yang akan cuba mendapatkan pelan dan membina Keajaiban Dunia (WW). Siapa yang berjaya...
  3. Replies
    2
    Views
    494

    Selepas bina akademi anda harus lakukan selidik...

    Selepas bina akademi anda harus lakukan selidik (research) dahulu. Klik pada akademi dan jalan kan selidikan anda. untuk selidik askar lembing anda perlukan suber seperti berikut:

    kayu 970
    tanah...
  4. Replies
    8
    Views
    4,972

    Pelan pembinaan kuno adalah pelan yang dimiliki...

    Pelan pembinaan kuno adalah pelan yang dimiliki oleh puak Natar. Mereka akan keluar selepas 300 hari permainan bermula. Pemain harus cuba mendapatkan pelan tersebut. Terdapat pelbagai jenis pelan dan...
  5. Replies
    5
    Views
    3,811

    Betul he gua anda cukuo besar? Jangan lupa puak...

    Betul he gua anda cukuo besar? Jangan lupa puak Teton boleh ambil 1/3 dari kapasiti gudang atau jelapang.
  6. Agreed. It took me sometime to understand the...

    Agreed. It took me sometime to understand the game. Most Malaysians do not like to read the FAQ, guides & forums. They'd just prefer to play anda invite their friends too.... so... more farmas :)
  7. Replies
    15
    Views
    1,946

    betul cakap skyz. Tapi kalau nak serang kampung...

    betul cakap skyz. Tapi kalau nak serang kampung lain pastikan pop dia kecil & kena hantar kurang-kurang 3 askar. Kalau nak antar kat ally lain kena jaga sikit takut-takut ally pun kena serang :(....
  8. Replies
    11
    Views
    1,417

    Bina askar perlahan-lahan. Kalau jumlah askar...

    Bina askar perlahan-lahan. Kalau jumlah askar kecil, sorokkan dulu. Jangan biar askar mati katak bila orang lain serang dengan jumlah besar.
  9. Replies
    15
    Views
    1,946

    Untuk membuka Kampung baru anda memerlukan 3...

    Untuk membuka Kampung baru anda memerlukan 3 peneroka dan 750 setiap sumber. Peneroka pula hanya boleh anda dapati setelah membina Istana atau Residen. Dengan Residen level 10 anda boleh melatih 3...
  10. Thread: maksud

    by goldseeker
    Replies
    7
    Views
    1,209

    Soalan anda terjawab di thread berikut: ...

    Soalan anda terjawab di thread berikut:

    http://forum.travian.com.my/showthread.php?t=2507
  11. Replies
    5
    Views
    910

    Kalau anda orang Malaysia biasa saja, tapi kalau...

    Kalau anda orang Malaysia biasa saja, tapi kalau anda bukan orang Malaysia penggunaan bahasa yang baik :)
  12. Replies
    6
    Views
    3,628

    Heran gak. Aku tengok perskutuan banyak kat dalam...

    Heran gak. Aku tengok perskutuan banyak kat dalam my1, tapi pengenalan dan permohonan kosong jer :)
  13. Replies
    26
    Views
    9,929

    Boleh guna Excel bukan sekadar buta formula......

    Boleh guna Excel bukan sekadar buta formula... tapi boleh gak buat map dan tandakan kedudujan :)
  14. Replies
    9
    Views
    4,633

    Sana gak kat sini

    Aku pun sama gak bru join jer kat sini.
Results 1 to 14 of 16