Page 1 of 6 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 59

Thread: TenTanG TaRBiL

  1. #1
    aminleo1412
    Guest

    Default TenTanG TaRBiL

    ....tumpang tanye....kalo saya hantar tarbil dalam 20 biji dalam satu serangan...target saya rawak...jadi berapa banyakkah bangunan yang boleh saya musnahkan....

  2. #2
    Askar Picisan™ Sanji's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    New World
    Posts
    1,050

    Default

    kalau rawak.. bergantung la.. sbb sesetengah bangunan susah nk bg hancur.. lagi2 bile tahap maksima


    "Never trust someone with mask"

  3. #3
    aminleo1412
    Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Cisco View Post
    kalau rawak.. bergantung la.. sbb sesetengah bangunan susah nk bg hancur.. lagi2 bile tahap maksima
    contoh kalau kat pampung tu ade 2 bangunan tahap 1.....saya hantar 20 tarbil kat kampung tu dalam satu serangan boleh ke hancur dua2 sekaligus...atau saya patut hantar bergilir-gilir.....mula2 hantar 10 tarbil untuk hancurkan satu bangunan dulu pastu hantar lagi sepuluh hancurkan satu lagi....

  4. #4
    Koperal
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Serdang - Bangi - Cyberjaya
    Posts
    66

    Default

    kalau hantar rawak, satu sahaja bangunan akan kena... kalau bangunan tu ada, lvl akan turun, tapi kalau bangunan rawak tu takde... sesia je aa serangan ko tu...!! jadi... rancang serangan anda...!!

    boleh dapat 1 serangan tarbil kena 2 bangunan, tapi kena titik perhimpunan tinggi laa [kalau salah, betulkan]...
    Last edited by Kenshin; 04-29-2009 at 04:17 PM.
    Travian =

  5. #5
    aminleo1412
    Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Kenshin View Post
    kalau hantar rawak, satu sahaja bangunan akan kena... kalau bangunan tu ada, lvl akan turun, tapi kalau bangunan rawak tu takde... sesia je aa serangan ko tu...!! jadi... rancang serangan anda...!!

    boleh dapat 1 serangan tarbil kena 2 bangunan, tapi kena titik perhimpunan tinggi laa [kalau salah, betulkan]...
    ooooohhh...rupanyer begitu....k time kasih.....kalo ade maklumat pasal tarbil lagi sila kongsi bersama....
    Last edited by Mr.Lee; 10-28-2009 at 12:50 PM.

  6. #6

    Default

    Quote Originally Posted by Kenshin View Post
    kalau hantar rawak, satu sahaja bangunan akan kena... kalau bangunan tu ada, lvl akan turun, tapi kalau bangunan rawak tu takde... sesia je aa serangan ko tu...!! jadi... rancang serangan anda...!!

    boleh dapat 1 serangan tarbil kena 2 bangunan, tapi kena titik perhimpunan tinggi laa [kalau salah, betulkan]...
    kalo titik perhimpunan musnah,askar kt dlm kg mati?
    askar yg otw balik pla cmne?

    1 more Q,kalo org anta tarbil,kereta pelantak ni cmne nk lawan?ke nk kene tadah je?
    Vedi Veni Vicci

  7. #7
    aminleo1412
    Guest

    Default

    Quote Originally Posted by bornin1986 View Post
    kalo titik perhimpunan musnah,askar kt dlm kg mati?
    askar yg otw balik pla cmne?

    1 more Q,kalo org anta tarbil,kereta pelantak ni cmne nk lawan?ke nk kene tadah je?
    x de lah....askar tetap hidup......agi idup, agi ngelaban.....kalau pasal tarbil,lebih baik ko lawan balik....kalo boleh serang kampung dia sebab nak musnahkan tarbil dia....tapi kalau x boleh,ko wujudkan satu pelan pedamaian antara kampung ko ngan kampung dia....tapi kalo kampung ko dah cukup hebat nak tadah jew boleh gak....aku respect la sape yang kene serang dek tarbil dia tadah jew....

  8. #8
    Koperal
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Serdang - Bangi - Cyberjaya
    Posts
    66

    Default

    Quote Originally Posted by bornin1986 View Post
    kalo titik perhimpunan musnah,askar kt dlm kg mati?
    askar yg otw balik pla cmne?

    1 more Q,kalo org anta tarbil,kereta pelantak ni cmne nk lawan?ke nk kene tadah je?
    kalau titik perhimpunan musnah, askar tak mati... tapi kampung kampugn tu tak dapat nak gerakkan askar dia kalau ada beberapa lagi wave datang atau tak dapat nak tgk siapa yang datang serang kampung dia kalau dia titik perhimpunan tak terbina sebelum wave serang sampai... tau tau dapat report serangan je... askar ko yang menyerang, balik macam biasa...

    pasal kereta pelandak... sama je macam nak tahan tarbil atau askar... kena ada askar yang cukup agar serangan tu dapat dipatahkan... kebiasaan, serangan begini akan di sertakan askar yang ramai untuk protect kereta pelandak atau tarbil...
    Travian =

  9. #9
    aminleo1412
    Guest

    Default

    Ni nak tanya skit.....kalo bangunan utama musnah boleh bina balik ker....

  10. #10

    Default

    Quote Originally Posted by aminleo1412 View Post
    x de lah....askar tetap hidup......agi idup, agi ngelaban.....kalau pasal tarbil,lebih baik ko lawan balik....kalo boleh serang kampung dia sebab nak musnahkan tarbil dia....tapi kalau x boleh,ko wujudkan satu pelan pedamaian antara kampung ko ngan kampung dia....tapi kalo kampung ko dah cukup hebat nak tadah jew boleh gak....aku respect la sape yang kene serang dek tarbil dia tadah jew....
    aku dh nk msk 2 kali tadah jer tarbil nie ^^
    Vedi Veni Vicci

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •