Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 43

Thread: oasis

  1. #11
    men98
    Guest

    Default

    macam mane tuh??

  2. #12
    Leftenan acap2405's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    ..
    Posts
    463

    Default

    Quote Originally Posted by ulap View Post
    emm.. soalan cm bodoh sket..
    tp ape oasis 2 ek?

    Apa itu oasis?

    Terdapat petak dengan hutan, gunung, kuari tanah liat dan tanaman atas peta. Petak-petak ini boleh diduduki dengan seorang wira dan menawarkan kampung untuk meningkatkan produksi sumber.

    Sekarang, anda tidak mempunyai sebarang oasis.
    Bagaimana boleh saya menduduki oasis?

    Anda boleh menduduki oasis dengan menyerang oasis tersebut dengan wira. Oasis yang diduduki ditambahkan kepada kampung dari mana wira serang. Sila ingat bahawa oasis perlu dalam peta kecil sekeliling kampung (ketengahkan kampung anda!) supaya dapat dijajah. Anda perlukan Rumah Agam Wira tahap 10, 15 atau 20 untuk menjajah oasis.

    Anda hanya boleh mempunyai 3 oasis setiap kampung.
    Bolehkah meninggalkan oasis?

    Ya, ia mungkin. Selepas anda menduduki sekurang-kurangnya satu oasis, pilihan ini akan wujud disini.
    Menduduki/menyerang oasis kepunyaan pemain

    Untuk menjajah oasis kepunyaan pemain lain, anda perlu musnahkan pertahanan dan serang dengan wira beberapa kali. Pembayang: Wira tidak hilang selepas menduduki oasis seperti pengawas (Senator, Pemimpin, Penghulu) apabila menduduki kampung, tetapi akan terus wujud seperti sediakala.

    Menyerbu oasis akan menyebabkan askar-askar anda merampas kampung yang mempunyai oasis, kampung yang diserang akan kehilangan 10% sumber-sumbernya setiap serangan dalam 10 minit.
    Mempertahankan oasis

    Untuk mempertahankan oasis daripada serbuan, anda boleh menghantar bantuan dengan askar-askar. Untuk menghantar mereka balik, pilihkan kawasan perhimpunan kampung yang mempunyai oasis dan hantar balik. Penghantaran tanaman ke oasis untuk menyuap askar-askar di sana adalah tidak diperlukan kerana askar-askar disuap oleh kampung yang memiliki oasis.

    kredit to travian FAQ
    you're something beautiful a contradiction
    I wanna play the game
    I want the friction

    you will be the death of me

    [VeritaS VinciT]
    [[SeireitaI RO]]


  3. #13
    men98
    Guest

    Default

    kalu rumah agam wira kita tahap 5 bru,boleh dak jajah 1
    oasis...???

  4. #14
    Leftenan acap2405's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    ..
    Posts
    463

    Default

    Quote Originally Posted by men98 View Post
    kalu rumah agam wira kita tahap 5 bru,boleh dak jajah 1
    oasis...???
    tak boleh...
    you're something beautiful a contradiction
    I wanna play the game
    I want the friction

    you will be the death of me

    [VeritaS VinciT]
    [[SeireitaI RO]]


  5. #15
    Prebet
    Join Date
    May 2009
    Location
    Perak
    Posts
    6

    Default

    ok.. 2 kegunaan oasis..
    tp mari kite pergi ke makna oasis terlebih dahulu..
    hehe..

  6. #16
    Staff Sarjan Anwaruddin's Avatar
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    137

    Default

    Quote Originally Posted by ulap View Post
    ok.. 2 kegunaan oasis..
    tp mari kite pergi ke makna oasis terlebih dahulu..
    hehe..
    kan dh cite kat ats tadi..

  7. #17
    Leftenan Muda fumakiller's Avatar
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    On The WaY To HeAVen
    Posts
    367

    Default

    Quote Originally Posted by men98 View Post
    kalu rumah agam wira kita tahap 5 bru,boleh dak jajah 1
    oasis...???
    1 oasis = lvl 10 rumah wira
    2 oasis = lvl 15 rumah wira
    3 oasis = lvl 20 rumah wira

    dan pastikan mesti ada wira
    kalau tak ada, xleh jajah..

  8. #18
    Leftenan acap2405's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    ..
    Posts
    463

    Default

    Quote Originally Posted by ulap View Post
    ok.. 2 kegunaan oasis..
    tp mari kite pergi ke makna oasis terlebih dahulu..
    hehe..
    Apa itu oasis?

    Terdapat petak dengan hutan, gunung, kuari tanah liat dan tanaman atas peta. Petak-petak ini boleh diduduki dengan seorang wira dan menawarkan kampung untuk meningkatkan produksi sumber.
    you're something beautiful a contradiction
    I wanna play the game
    I want the friction

    you will be the death of me

    [VeritaS VinciT]
    [[SeireitaI RO]]


  9. #19
    Lans Koperal orent's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    Sepang/Nilai
    Posts
    40

    Default

    Quote Originally Posted by men98 View Post
    kalu rumah agam wira kita tahap 5 bru,boleh dak jajah 1
    oasis...???
    adoyaiiii.....orang cakap 10 baru boleh jajah.....
    nak gak 5 la ko nie.....
    TAK PAHAM AKU.........

  10. #20
    Leftenan darkfox95's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Pasir Mas, Kelantan, Malaysia, Asia, Earth, Solar System, Milky Way, Universe. (Anything I Miss?)
    Posts
    408

    Default

    tahap rumah agam wira untuk menjajah oasis ialah 10,15,20 dan maksimum nyer hanya 3 aja.... nak jajah oasis antar iro masa serang oasis tu... bila semua askar alam mati oasis menjadi milik anda

    p/s: ak ader 15c... sitter ak pi jajah oasis yg +50% tanaman... lol... dah limpah daa

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •