Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Thread: berkenaan sumber

  1. #1

    Default berkenaan sumber

    bole x seseorang dr ally kte send ress kat village kte x kre dgn kuantiti yg byk atau skit??

    sry kalo thread ni da ade..

  2. #2
    Koperal angsa's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    dalam rumah antu
    Posts
    88

    Default

    boleh.....takkan tak tau....
    http://forum.travian.com.my/image.php?type=sigpic&userid=4610&dateline=1252129  511



    No, stop! Stop! Stop! You're going to take someone's eye out. Besides, you're saying it wrong. It's Levi-O-sa, not Levio-SA!

    -Hearmoine Granger-

    Click Here And You Are Under My Protection

    Please IGM
    remix if you click this link.....
    and says like this:to remix,i have click the link in forum,thank you

  3. #3
    Leftenan acap2405's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    ..
    Posts
    463

    Default

    Quote Originally Posted by HaruXD View Post
    bole x seseorang dr ally kte send ress kat village kte x kre dgn kuantiti yg byk atau skit??

    sry kalo thread ni da ade..

    boleh..
    klau kat kampung sendiri..
    no limit arr..
    you're something beautiful a contradiction
    I wanna play the game
    I want the friction

    you will be the death of me

    [VeritaS VinciT]
    [[SeireitaI RO]]


  4. #4

    Default

    Quote Originally Posted by acap2405 View Post
    boleh..
    klau kat kampung sendiri..
    no limit arr..
    ape maksud
    kalo kat kampung sndri
    no limit??

    ally member bley antar x kre bape byk ress kat village kte ke?

  5. #5
    Koperal angsa's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    dalam rumah antu
    Posts
    88

    Default

    berapa banyak pun boleh....
    http://forum.travian.com.my/image.php?type=sigpic&userid=4610&dateline=1252129  511



    No, stop! Stop! Stop! You're going to take someone's eye out. Besides, you're saying it wrong. It's Levi-O-sa, not Levio-SA!

    -Hearmoine Granger-

    Click Here And You Are Under My Protection

    Please IGM
    remix if you click this link.....
    and says like this:to remix,i have click the link in forum,thank you

  6. #6
    Leftenan acap2405's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    ..
    Posts
    463

    Default

    Quote Originally Posted by HaruXD View Post
    ape maksud
    kalo kat kampung sndri
    no limit??

    ally member bley antar x kre bape byk ress kat village kte ke?

    kg sendiri ialah dibawah tanggungjawab kita...
    jadi..
    takkan MH nak halang ko dari hantar sumber dari main village ko ke village ko yang lain..
    ko hantar seratus ribu ress setiap hari ke kg ko pon,MH takkan banned ko...

    ally member terikat dengan peraturan..
    jadik..
    takleh arr..
    you're something beautiful a contradiction
    I wanna play the game
    I want the friction

    you will be the death of me

    [VeritaS VinciT]
    [[SeireitaI RO]]


  7. #7
    Koperal angsa's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    dalam rumah antu
    Posts
    88

    Default

    tu pun payah arr nah paham
    http://forum.travian.com.my/image.php?type=sigpic&userid=4610&dateline=1252129  511



    No, stop! Stop! Stop! You're going to take someone's eye out. Besides, you're saying it wrong. It's Levi-O-sa, not Levio-SA!

    -Hearmoine Granger-

    Click Here And You Are Under My Protection

    Please IGM
    remix if you click this link.....
    and says like this:to remix,i have click the link in forum,thank you

  8. #8
    Leftenan darkfox95's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Pasir Mas, Kelantan, Malaysia, Asia, Earth, Solar System, Milky Way, Universe. (Anything I Miss?)
    Posts
    408

    Default

    Penghantaran sumber adalah terhad iaitu produksi per jam antara pemain dengan pemain yang lain. Walaupun pemain itu sitter ke, sama ally ker, jiran ker atau apapun yang berlainan akaun. Tetapi pemain boleh menghantar sumber tidak terhad kepada kampung yang dimilikinya.... soalan dah terjawab yer.... tapi kalau korang masih x paham pos la yer

  9. #9
    Prebet ahfred's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Malaysia
    Posts
    10

    Default

    Berkaitan dengan sumber..banyak pertanyaan diajukan...ada yg kata sumber tak boleh hantar dengan banyak..takut MH suspek dual account..tapi setiap perbuatan ada penjelasan..MH boleh faham..ada kes member ally aku kena banned dengan MH kay myx pasal sumber dia ambik dri kg aku..tapi selepas penjelasan MH open balik..sebab bukan dual account but support allies members..kena faham tue je lah...dan lagi satu jgn hantar sumber pakai script..kalau MH detect so banned lah..TQ

  10. #10
    hatake_kakashi's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Key ILL
    Posts
    175

    Default

    Quote Originally Posted by HaruXD View Post
    bole x seseorang dr ally kte send ress kat village kte x kre dgn kuantiti yg byk atau skit??

    sry kalo thread ni da ade..

    Setiap akaun perlu dimainkan untuk faedahnya sendiri dan tidak boleh digunakan untuk menyokong akaun lain semata mata. Diperas ugut untuk menghantar sumber melebihi produksi sejam seperti dijelaskan di bawah tidak dianggap berfaedah kepada akaun.

    Dalam tempoh 24 jam, pemindahan sebelah pihak dengan pemain lain mestilah tidak melebihi 1 jam produksi sumber, termasuk transaksi pasar. Satu jam produksi sumber ialah jumlah produksi sumber semua kampung dalam tempoh 1 jam tanpa menolak senggaraan untuk askar-askar.

    Amaun sumber tersebut mesti dibahagikan sekiranya pemindahan sebelah pihak dibuat ke atas lebih dari seorang pemain. Saiz akaun yang terlibat tidak diambil kira.

    Jika anda memberikan bantuan ketenteraan ke kampung pemain yang SEDANG diserang, anda dibenarkan menghantar tanaman kepada pemain tersebut untuk menyelenggara pasukan anda. Amaun tanaman yang dibenarkan adalah amaun yang cukup untuk menampung pasukan anda hidup 24 jam seterusnya.

    Last edited by hatake_kakashi; 07-18-2009 at 09:12 PM.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •