Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18

Thread: Kecewa tentang MH S5

  1. #11
    WW HoldeR
    Join Date
    May 2009
    Location
    Travian
    Posts
    13

    Default

    My comment is :

    MH also human,
    They get real life..

    Plz bersabar..

    Kalu tak salah,
    prove kan tak salah...
    ok?

    Sllunya MH brtindak berdasarkn bukti yg kukuh..
    System yg digunakan amatlah canggih..
    chewah...

    kkkekekke

  2. #12

    Default

    Makluman kepada semua,

    Anda hanya akan dilarangkan selepas MH mempunyai bukti kukuh tentang salahlaku pemain dan sekiranya MH melakukan kesilapan (Human Error), akaun anda boleh dilepaskan tanpa menerima hukuman.

    Anda perlu membezakan diantara MH dan Admin kerana MH hanyalah sukarelawan yang dipilih dan kebiasaannya mempunyai lebih pengalaman dari pemain lain. Sekian

    Terima Kasih,
    Travian Team

  3. #13

    Default

    Quote Originally Posted by Kertaspasir View Post
    zzz

    ingatkan da terbukti kesalahan >>

    rupanya dituduh>> tanpa bukti kukuh>> banned dulu baru tuduh>>

    ape citer? x siasat dahulu? terus banned ikut kata org?



    huh~ kecewa2

    baru bls 1 igm terus off >>

    ptutlar banyak aduan byk x setel >>

    cmon improve MH~
    Secara umum akaun anda dilarang apabila MH mempunyai bukti yang kukuh. MH akan memerhati akaun anda untuk seketika dan jika bukti sedia ada memang menunjukkan akaun anda terlibat dalam pelanggaran peraturan permainan, Tindakan akan diambil. Tiada pengecualian.

    Sila ikuti panduan ini jika anda dilarang:


    1. Gunakan bahasa yang bersesuaian ketika menghubungi MH, Mesej yang baik akan dibalas secara baik dan kemungkinan hukuman akan diringankan.

    2. Jangan mulakan mesej anda dengan perkataan "Apa salah saya?", "Kenapa saya dilarang" "apa ni, saya tak salah.". Sebaiknya anda baca dan fahami sebab mengapa anda dilarang dan jika anda benar- benar bersalah, buat pengakuan secara terbuka. Lebih lama anda menidakkan atau berdolak dalik, lebih lama akaun anda akan dilarang. Dan jika didapati bersalah, hukuman yang lebih berat akan dikenakan.

    3. Jika anda dilarang dan merasakan anda dilarang secara tidak sah dan perlukan penjelasan, mesej lah Multihunter anda dengan fakta dan justifikasi dan bukan secara melulu. MH akan mempertimbangkan justifikasi anda sebelum mengenakan hukuman. Sebaiknya merayu agar hukuman yang lebih ringan dikenakan dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi.

    4. Perlu diingat bahawa jika penjaga akaun anda atau pemain di pc yang sama melakukan kesalahan, kesemua akaun yang terlibat akan dikenakan hukuman. Walaupun ianya berlaku di luar pengetahuan anda. Anda perlu bertanggungjawab terhadap pemain yang mempunyai akses kepada akaun anda.

    5. Sebarang penghinaan dan kata - kata kasar kepada MH hanya akan menyebabkan akaun anda dikenakan tindakan yang lebih berat. Pemain Travian adalah pemain yang berbudi bahasa kan? atau sebaliknya?

  4. #14
    Leftenan syazim's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    PUTRAJAYA
    Posts
    330

    Default

    Quote Originally Posted by pehf View Post
    Makluman kepada semua,

    Anda hanya akan dilarangkan selepas MH mempunyai bukti kukuh tentang salahlaku pemain dan sekiranya MH melakukan kesilapan (Human Error), akaun anda boleh dilepaskan tanpa menerima hukuman.

    Anda perlu membezakan diantara MH dan Admin kerana MH hanyalah sukarelawan yang dipilih dan kebiasaannya mempunyai lebih pengalaman dari pemain lain. Sekian

    Terima Kasih,
    Travian Team
    er... nk tanye...
    anda ni sape?? travian team? MH?
    "Do you know what's worth fighting for When it's not worth dying for?"


    haha.. mcm2..

  5. #15

    Default kui2

    kui2

    betul tue..
    MH takkan ban kalau takda sebab.
    aku yg newbie nie pn tau abce peraturan permainan.

    hahah

  6. #16
    hatake_kakashi's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Key ILL
    Posts
    175

    Default

    Quote Originally Posted by Kertaspasir View Post
    zzz

    ingatkan da terbukti kesalahan >>

    rupanya dituduh>> tanpa bukti kukuh>> banned dulu baru tuduh>>

    ape citer? x siasat dahulu? terus banned ikut kata org?



    huh~ kecewa2

    baru bls 1 igm terus off >>

    ptutlar banyak aduan byk x setel >>

    cmon improve MH~

    MH bekerja bukan bekerja mengikut kata orang.....mereka akan bertindak sekiranya aduan yang di buat adalah benar serta mempunyai bukti......aduan memang faktor yang akan membuatkan MH menyiasat akaun seseorang yang di syaki dan jika terbukti benar-benar akaun tersebut melanggar peraturan permainan barulah akaun tersebut akan di halang dari meneruskan permainan

    soal menjawab 1 igm terus off bukan bermaksud MH tidak menjalankan tugas.....bukan sedikit aduan yang diterima dalam satu hari yang perlu di semak dan di teliti sedangkan anda tetap mempersoalkan IGM yang telah dibalas.MH bukan robot tapi manusia biasa....mereka bekerja secara sukarela untuk permainan ini......

    nasihat saya.....jika anda bermain dengan jujur dan mengikut peraturan,anda tidak akan mungkin akan dikenakan apa tindakan yang melanggar peraturan...betul kan?

    jangan cuba menegakkan benang yang basah......

    Forum RULES @ Drop Me Message @ Reputate ME
    SIMPLE LIFE MEANS SIMPLE THING TO DO

  7. #17
    Sarjan Kertaspasir's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    di pasir pantai y putih2 warna nya
    Posts
    105

    Default

    Quote Originally Posted by hatake_kakashi View Post
    MH bekerja bukan bekerja mengikut kata orang.....mereka akan bertindak sekiranya aduan yang di buat adalah benar serta mempunyai bukti......aduan memang faktor yang akan membuatkan MH menyiasat akaun seseorang yang di syaki dan jika terbukti benar-benar akaun tersebut melanggar peraturan permainan barulah akaun tersebut akan di halang dari meneruskan permainan

    soal menjawab 1 igm terus off bukan bermaksud MH tidak menjalankan tugas.....bukan sedikit aduan yang diterima dalam satu hari yang perlu di semak dan di teliti sedangkan anda tetap mempersoalkan IGM yang telah dibalas.MH bukan robot tapi manusia biasa....mereka bekerja secara sukarela untuk permainan ini......

    nasihat saya.....jika anda bermain dengan jujur dan mengikut peraturan,anda tidak akan mungkin akan dikenakan apa tindakan yang melanggar peraturan...betul kan?

    jangan cuba menegakkan benang yang basah......

    Selalu yer aduan dibuat kerana tidak puas ati pada akaun2 itu..so baru dibuat aduan tanpa bukti>>
    N memang tugas MH menyiasat, tapi x bole soal teruskah pada pemain sekali? Itu dikira siasatan jugak .Simple je kan. Xde lar tetiba terkejut kene ban .

    Iye, betul . MH bekerja secara sukarela, tetapi mereka yang mahukan kerja sukarela itu. Jadi buatlah seelok mungkin. Kalau x bukan sukarela, TAKSUKArela namanya.
    Sudah mesti mempersoalkan IGM yang dibalas sekiranya anda tidak bersalah bukan?

    Nasihat t.hamba mmg bagus, tapi hamba mmg bermain jujur n patut tumpukan nasihat itu pada pembaca forum. Apa yang tidak mungkin sudah pun jadi.

    n Benang x pernah basah>> Akaun sudah x diban kerana semua nya hanya salah paham.
    Jadi siapa salah sekarang?

    to success >> always positive

  8. #18
    skyz's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Above you..
    Posts
    183

    Default

    [Locked]

    No Travian Team MY discussion here.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •