Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 48

Thread: Istana dan chief

  1. #1
    Lans Koperal
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    44

    Default Istana dan chief

    sblm aku nk tanya, aku akan tulis dulu apa benda yg aku paham..

    istana level 20 = 3 chief @ 3 set peneroka
    residen level 20 = 2 chief @ 2 set peneroka

    aku dh siap wat istana level 20 n siap buat 3 chief.. so soalan aku:

    1. kalau istana kita tu kena musnah dek tarbil, 3 chief aku tu still ada lagi tak (kalau aku simpan dlm oasis)??

    2. kalau 3 chief tu still ada, aku sempat bangunkan balik istana tu sampai level 15 or residen level 20 je, bleh aku gunakan 3 chief tu utk g serang turunkan mata kesetiaan atau hanya bleh pakai 2 chief aje??

    3. istana aku tu musnah so aku bina istana level 20 dlm kampung lain (dlm kes ni kg tu aku x set sbg ibukota), bleh ke aku wat 3 chief lg?? maknanya skrg ni aku ada 3 chief dlm kampung lama n 3 chief dlm kampung baru..

    tq

  2. #2
    Kapten
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ipoh.... dont know... in perak... still don know.... malaysia.... still dont know... u r not a human
    Posts
    458

    Default

    hmm...
    boleh aku tumpangbtanya di sini....
    kalo kita buat 3 peneroka...
    dah tak leh wat lagi....
    bila 1 mati diserang....
    boleh ke buat peneroka balik?

  3. #3
    Lans Koperal
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    44

    Default

    aih soalan aku pun x terjawab lagi tapi takpe aku tlg jwb soalan nko..

    ye bleh wat 1 peneroka lagi sekiranya mati ketiga2 peneroka pun, nko bleh wat lagi peneroka tu..

  4. #4
    hatake_kakashi's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Key ILL
    Posts
    175

    Default

    Quote Originally Posted by fathuze View Post
    sblm aku nk tanya, aku akan tulis dulu apa benda yg aku paham..

    istana level 20 = 3 chief @ 3 set peneroka
    residen level 20 = 2 chief @ 2 set peneroka

    aku dh siap wat istana level 20 n siap buat 3 chief.. so soalan aku:

    1. kalau istana kita tu kena musnah dek tarbil, 3 chief aku tu still ada lagi tak (kalau aku simpan dlm oasis)??

    2. kalau 3 chief tu still ada, aku sempat bangunkan balik istana tu sampai level 15 or residen level 20 je, bleh aku gunakan 3 chief tu utk g serang turunkan mata kesetiaan atau hanya bleh pakai 2 chief aje??

    3. istana aku tu musnah so aku bina istana level 20 dlm kampung lain (dlm kes ni kg tu aku x set sbg ibukota), bleh ke aku wat 3 chief lg?? maknanya skrg ni aku ada 3 chief dlm kampung lama n 3 chief dlm kampung baru..

    tq
    1. masih ada

    2. xpham soklan kedua...tapi kalo berjaya tawan kampung guna 3 chief sekali gus,tapi hanya satu yang akan hilang.....lagi dua akan balik semula

    3. betul.....selagi mana ko masih xbuat residen kt kmpung baru atau buat peneroka kt situ....kalo ko dh buat peneroka hanya leh dapat 2 jer chief

    Forum RULES @ Drop Me Message @ Reputate ME
    SIMPLE LIFE MEANS SIMPLE THING TO DO

  5. #5
    Lans Koperal
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    44

    Default

    Quote Originally Posted by hatake_kakashi View Post
    1. masih ada

    2. xpham soklan kedua...tapi kalo berjaya tawan kampung guna 3 chief sekali gus,tapi hanya satu yang akan hilang.....lagi dua akan balik semula

    3. betul.....selagi mana ko masih xbuat residen kt kmpung baru atau buat peneroka kt situ....kalo ko dh buat peneroka hanya leh dapat 2 jer chief

    soalan ke 2 tu maksudnya begini..

    aku dh wat 3 chief dgn istana level 20..
    pastu istana aku musnah n katakan aku bina balik dgn residen 20..
    maknanya skrg aku hanya bleh guna 2 chief utk takluk 2 kg aje kan??
    so 1 lagi chief tu kita bleh pakai ke utk tujuan lain (cth: utk tlg menurunkan mata kesetiaan)??

    aku tau aku dh x bleh chief kg lagi sbb residen dh level 20 tp aku nk tau bleh ke lagi aku nk pakai 1 chief yg lebih tu utk serangan menrunkan mata kesetiaan??
    Last edited by fathuze; 10-05-2009 at 02:45 PM.

  6. #6
    Koperal
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Key Ell
    Posts
    40

    Default

    Quote Originally Posted by fathuze View Post
    soalan ke 2 tu maksudnya begini..

    aku dh wat 3 chief dgn istana level 20..
    pastu istana aku musnah n katakan aku bina balik dgn residen 20..
    maknanya skrg aku hanya bleh guna 2 chief utk takluk 2 kg aje kan??
    so 1 lagi chief tu kita bleh pakai ke utk tujuan lain (cth: utk tlg menurunkan mata kesetiaan)??

    aku tau aku dh x bleh chief kg lagi sbb residen dh level 20 tp aku nk tau bleh ke lagi aku nk pakai 1 chief yg lebih tu utk serangan menrunkan mata kesetiaan??

    bole kalo mata budaya ko ckp ntk asas kmpng len.. kalo mata budaya ckp, ko leh gunekan die ntk trnkan kesetiaan..

  7. #7
    Kapten
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ipoh.... dont know... in perak... still don know.... malaysia.... still dont know... u r not a human
    Posts
    458

    Default

    hmm... terima kash....
    sebagai jasa terima kasih...
    aku masih mencari jawapan di faq

  8. #8

    Default

    saya dah chief 1 kampung. apabila saya bangunkan residen kampung tersebut, saya dapati bahawa kampung yg sy chief tu dah mengasaskan satu kampung yg lain.

    persoalan sy ialah: pada tahap residen lvl 10, boleh saya asaskan kampung baru?
    atau saya kena upgrade ke lvl 20?

  9. #9
    Askar Picisan™ Sanji's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    New World
    Posts
    1,050

    Default

    sile upgrade sampai lvl 20, or cata kampung yang diasaskan sampai hilang di muka bumi travian

    aku dh wat 3 chief dgn istana level 20..
    pastu istana aku musnah n katakan aku bina balik dgn residen 20..
    maknanya skrg aku hanya bleh guna 2 chief utk takluk 2 kg aje kan??
    so 1 lagi chief tu kita bleh pakai ke utk tujuan lain (cth: utk tlg menurunkan mata kesetiaan)??

    aku tau aku dh x bleh chief kg lagi sbb residen dh level 20 tp aku nk tau bleh ke lagi aku nk pakai 1 chief yg lebih tu utk serangan menrunkan mata kesetiaan??
    ikut pemahaman aku, chief = slot, jika vill tu ada 3 cheif, maka akan ada 3 slot tersedia walaupun residen pada tahap 20. tp jika salah satu cheif mati, slot tersebut akan bertukar semula menjadi 2


    "Never trust someone with mask"

  10. #10
    Lans Koperal
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    44

    Default

    Quote Originally Posted by Cisco View Post
    ikut pemahaman aku, chief = slot, jika vill tu ada 3 cheif, maka akan ada 3 slot tersedia walaupun residen pada tahap 20. tp jika salah satu cheif mati, slot tersebut akan bertukar semula menjadi 2
    jap aku x paham le jwpn nko cisco..

    skrg ni tujuan aku wat chief tu utk turunkan mata kesetiaan kg n bukannya nak tawan kg..

    let say:

    1. wat istana 20 --> wat 3 chief
    2. aku chief 2 kg --> aku musnahkan istana 20 --> wat residen level 20 = 1 xtra chief btul ke??

    so skrg ni xtra chief aku tu bleh digunapakai tak utk TURUNKAN MATA KESETIAAN??

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •