Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18

Thread: berek ngan kandang kuda besar

  1. #11
    You can have confidence in me. I stole during the war, the enemy of apple !
    No future by the third day !

  2. #12
    Staff Sarjan alquoira's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Malaysia
    Posts
    166

    Default

    nice link.. thanks..

  3. #13
    Lans Koperal
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    44

    Default

    Quote Originally Posted by kay View Post
    2 jer ke.. aper best nyer..
    baik train asakr kat kampung lain..
    lg byk dpt.
    xder untung pun..kalu main deff
    ermm...
    kalu off akuaser untung gak la..
    tapi kene farming giler2 la..
    maner nak kaut resos 3 kali ganda dari biasa tue
    mmg le x untung pun.. aku pun x pernah wat even aku main offense.. kalau kos 3 kali ganda mahal tp masa bikin askar tu 1 kali ganda cepat bleh gak nk consider.. ini 3 kali ganda tp masa tu ttp sama..

  4. #14
    Koperal buyet's Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    moscow
    Posts
    38

    Default

    aku nak mencelah..hehehe..so jadinya perlu ada kedua-dua berek la..berek kecil dan berek besar..baru ada funtion?

  5. #15

    Default

    Berek Besar/Kandang Kuda Besar membenarkan anda melatih tentera bersama Berek/Kandang Kuda biasa pada masa yang sama tetapi kos melatih askar adalah 3 kali ganda di Berek Besar/Kandang Kuda. Mungkin anda merasakan ianya amat mahal untuk kos satu unit tentera, tetapi dengan cara ini anda boleh melatih tentera 2 kali lebih cepat dimana ianya amat menguntungkan kepada pemain yang bermain corak serangan.

  6. #16

    Default

    Quote Originally Posted by kay View Post
    2 jer ke.. aper best nyer..
    baik train asakr kat kampung lain..
    lg byk dpt.
    xder untung pun..kalu main deff
    ermm...
    kalu off akuaser untung gak la..
    tapi kene farming giler2 la..
    maner nak kaut resos 3 kali ganda dari biasa tue

    tu la ko xsampai level tu lagi...nnti biler ko da upgrade sume bangunan...resos ko berlebih-lebih dah...siap 3-4 gudang penuh...mase tu la nak guna utk recover askar yg mati mase mnyerang ngan cpat...kecuali ko jenis simpan askar wat pekasam...lg satu kalo wat askar kt bnyk kampong kekuatan askar ko kurang...baik wat kt satu kampong pastu gi simpan kt kampong lain...sekali mase ko nak serang ko tarik balik sumer br la bergaya kekuatan askar ko...skali pegi hentam ngan 20-30k askar...kepuasan nyer hanya org yg penah wat je tau...

  7. #17
    Pegawai Waren II
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    193

    Default

    Ikut pemahaman saya, Berek Besar/Kandang Kuda Besar gunanya sebagai 1 lagi berek tambahan didalam kampung korang dimana korang boleh latih askar yang sama.

    Quote Originally Posted by Sokongan View Post
    Berek Besar/Kandang Kuda Besar membenarkan anda melatih tentera bersama Berek/Kandang Kuda biasa pada masa yang sama tetapi kos melatih askar adalah 3 kali ganda di Berek Besar/Kandang Kuda. Mungkin anda merasakan ianya amat mahal untuk kos satu unit tentera, tetapi dengan cara ini anda boleh melatih tentera 2 kali lebih cepat dimana ianya amat menguntungkan kepada pemain yang bermain corak serangan.

    sebagai contohnya korang nak latih 100 askar.
    Kalau latih 100 unit terus kat berek.. mungkin ambil masa 12jam
    kalau latih 50 unit plak.. mungkin cuma 4 jam

    jadi.. 50 unit latih di berek= 4 jam masa latihan
    50 unit lagi latiih kat Berek Besar= 4 jam masa latihan

    Conclusion = 100 unit siap dalam masa 4 jam. 50 unit kos asal, 50 lagi dilatih dengan kos 3 kali ganda. Mahal tapi dalam masa 4 jam korang dah bleh hantar 100 unit ni untuk bunuh tikus kampung musuh. tak perlu tunggu 12 jam.

    sorry for membebel.

  8. #18
    Lans Koperal
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    50

    Default

    ok..
    thanks semua..
    now im fully understand what that mean..
    thanks ya..

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •