Page 4 of 4 FirstFirst ... 234
Results 31 to 38 of 38

Thread: Cara Memilih Ibu Kota

  1. #31

    Default

    kat mana nk cari yg ad 15 c
    adakah susah nk membangunkan 15 c
    napa

  2. #32
    GreatesT AttackeR
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    my
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by Amirul Ashyraf View Post
    kat mana nk cari yg ad 15 c
    adakah susah nk membangunkan 15 c
    napa
    ko boleh cari dengan check satu persatu lembah terbiar yg ade tertulis 1-1-1-15
    @
    kalo ko dah aktifkan kelab emas, ada pilihan untuk cari lapangan lembah terbiar 9c (3-3-3-9) dan 15c (1-1-1-15)

    nak bangunkan 15c - pindahkan sumber kayu, tanah liat & besi dari kampung ko yg lain ke kampung 15c. sebab kampung 15c sumber kayu, tanah liat & besi tak banyak(sumber tanaman yg tinggi).

  3. #33

    Default

    kalo nk jajah artifak agak 2 nk kena ada dalam brp banyak askar

  4. #34

    Default

    Boleh aku tau , apa maksud perkataan ni
    hammer ? -> aku dengar yang nih masa tgh cakap tdi
    sweaper ?
    defender ?

    kalau ada kaitan dengan jenis map untuk kita buat bleh bagitau apadia maksud dia ar aku takut terbuat hammer kat kampung utama aku .

    Sebab aku sendiri pun taktau apa itu hammer tu...

  5. #35

    Default

    kalau kite da ada 2 kampung, nak tuka kampung kedua jadi ibu kota boleh ker ?

  6. #36

    Default

    Quote Originally Posted by arch View Post
    kalau kite da ada 2 kampung, nak tuka kampung kedua jadi ibu kota boleh ker ?
    Boleh ja bina istana kat kampung kedua kemudian istiharkan sebagai ibu kota

  7. #37
    Lans Koperal
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    orang Sabah
    Posts
    18

    Default

    Quote Originally Posted by einz90 View Post
    Boleh aku tau , apa maksud perkataan ni
    hammer ? -> aku dengar yang nih masa tgh cakap tdi
    sweaper ?
    defender ?

    kalau ada kaitan dengan jenis map untuk kita buat bleh bagitau apadia maksud dia ar aku takut terbuat hammer kat kampung utama aku .

    Sebab aku sendiri pun taktau apa itu hammer tu...
    Hammer: tukul.

    cara nak buat, ambik paku, buka peta dalam travian, tukul player tu. kalau mati, memang dah ajal.
    dalam travian, ia bererti askar yang banyak. engko kena ada at least 2000 untuk hammer bagi versi speed.

  8. #38
    Lans Koperal
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    orang Sabah
    Posts
    18

    Default

    Quote Originally Posted by einz90 View Post
    Boleh aku tau , apa maksud perkataan ni
    hammer ? -> aku dengar yang nih masa tgh cakap tdi
    sweaper ?
    defender ?

    kalau ada kaitan dengan jenis map untuk kita buat bleh bagitau apadia maksud dia ar aku takut terbuat hammer kat kampung utama aku .

    Sebab aku sendiri pun taktau apa itu hammer tu...
    Sweaper: penyapu
    engko ambik penyapu, sapu pc engko. dalam travian , ia bererti pembersih. sama macam hammer jugak. buat att troop banyak banyak, hantar troop tersebut untuk membersihkan kampung yang banyak sampah@askar.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •