Results 1 to 6 of 6

Thread: Oasis Sendiri

  1. #1

    Default Oasis Sendiri

    Nak tanya tentang Oasis....

    1. Masa oasis terbiar, kita boleh serbu untuk dapatkan sumber.... tapi bila kita dah tawan oasis tu jadik milik kita... masih boleh lagi tak serbu untuk dapatkan sumber seperti biasa?

    2. kalau pindahkan askar dari Kampung A ke kampung B, secara otomatik kuota tanaman juga akan berpindah ke kampung B. tapi kalau pindahkan askar ke oasis yang kita dah tawan untuk dijadikan sebagai deff, adakah koata keperluan makanan masih kekal di kampung asal atau bagaimana?

    thanx...

  2. #2
    Sarjan Rozar's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    tandas..
    Posts
    105

    Default

    1. Jika anda menyerbu Oasis yang diduduki, Sumber yang dirampas adalah dari kampung di mana Oasis itu dimiliki.
    2. Jika anda menghantar bantuan Askar ke Oasis yg diduduki, Pemilik Oasis tersebut perlu menanggung penyelenggaraan makanan untuk askar di Oasisnya.

  3. #3

    Default

    Quote Originally Posted by Rozar View Post
    1. Jika anda menyerbu Oasis yang diduduki, Sumber yang dirampas adalah dari kampung di mana Oasis itu dimiliki.
    alamak... adakah maksudnya ianya cara alternatif untuk merompak sumber dari kampung?.... so adakah askar deff dikampung oasis tersebut akan otometik jugak mempertahankan oasis dari serangan?....

    ni dah kes berat neh.... deff kampung bagai nak rak, beribu2 askar.... tapi kat oasis kosong xder seekor askar pun....

  4. #4
    Sarjan Rozar's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    tandas..
    Posts
    105

    Default

    Anda perlu menghantar sendiri askar pertahanan ke Oasis sekiranya ingin mempertahankan Oasis tersebut.
    Serangan Musuh ke Oasis hanya dapat mencuri 10% Sumber dari kampung Pemilik Oasis.

  5. #5

    Default

    oooo... okay.... dah faham dah sekarang.... thanx Rozar kerana membantu...

  6. #6
    Prebet j.lenteng's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Bintulu - Kota Kinabalu - Kuala Kangsar
    Posts
    11

    Default

    hati-hati jika nak pertahankan oasis atau simpan askar kat oasis tu
    sebab oasis tiada bonus pertahanan hasil dari pembinaan tembok
    so jika musuh serang full force, askar anda boleh mati katak
    ~ fallen angel ~
    WW Holder & Winner, s5 (Nov 2011)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •