Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: ni ada soalan pasal peghulu...

  1. #1
    Kapten
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ipoh.... dont know... in perak... still don know.... malaysia.... still dont know... u r not a human
    Posts
    458

    Default ni ada soalan pasal peghulu...

    jika penghulu kita berjaya tawan satu kampong....
    bolehkah ia digunakan lagi....
    saya dengar ramai orang cakap penghulu hilang...
    betulke? tapi itu bukan soalan utama...
    sebenarnya saya nak tahu....
    sebelum penghulu tawan kampong lain...
    kalau mati boleh tak buat lagi skali?
    contohnya....
    kampong tu ada residen dan telah buat 3 peneroka pada tahap 10...
    kemudian saya naikkan residen tu ke tahap 20 dan buat penghulu....
    dan dah mati.... boleh dihidupkan?

    soalan lagi satu....
    contohnya kita dah buat 2 peneroka....
    dan peneroka ketiga sedang dihasilkan....
    ada kampong tarbil saya.....
    residen pun turun tahap....
    adakah peneroka yg sedang dibuat mati atau masih dihasilkan.....
    dan jika kita belum buat peneroka....
    boleh ke kita buat lepas turun tahap....
    dan boleh ke kita buat kampong baru pakai peneroka tanpa residen tahap 10......

    banyak soalan nie.....
    dah cari kat faq tapi tak jumpa....
    harap boleh ditolong.....

  2. #2
    Kapten J1ra1ya's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    my3
    Posts
    555

    Default

    Tak tau jawapan.....

    Tapi nak tambah soalan pasal penghulu....
    Pernah ternampak dalam 1 kg ada sampai 7 penghulu....
    Rasanya pasti dia bawak dari kg2 lain sama tuh....

    Boleh ker guna untuk serangan semua penghulu tuh....
    Atau dia saja simpan untuk tujuan keselamatan jer.....
    Takut2 kg lain diserang dia x sedar....

    Kiranya kg yang dia simpan semua 7 penghulu tuh deff banyak ler....

  3. #3
    Kapten
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ipoh.... dont know... in perak... still don know.... malaysia.... still dont know... u r not a human
    Posts
    458

    Default

    hmm... penghulu cuma boleh dihantar melalui kampung yg membuatnyer...
    bukan cam wira.....
    jadi dia simpan untuk keselamatan

  4. #4
    Kapten
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ipoh.... dont know... in perak... still don know.... malaysia.... still dont know... u r not a human
    Posts
    458

    Default

    ni... boleh jawab ke soalan aku...
    ini urgent...
    satu lagi soalan tambahan...
    bila saya speed dah ajak seorang main kat travian server 3...
    napa tk dapt gold...
    padahal dah toong hingga ke 75 pop

  5. #5

    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    459

    Default

    "Sebaik saja seorang pemain anda jemput telah mencapai populasi 75 (Kepantasan normal) atau 250 (Kepantasan 3x), anda akan dikreditkan dengan 20 emas."

    Kalau die main kat speed juga
    bila sampai populasi 250,baru dapat 20 emas tu.


  6. #6
    Lans Koperal
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    17

    Default

    Quote Originally Posted by cyber View Post

    soalan lagi satu....
    contohnya kita dah buat 2 peneroka....
    dan peneroka ketiga sedang dihasilkan....
    ada kampong tarbil saya.....
    residen pun turun tahap....
    adakah peneroka yg sedang dibuat mati atau masih dihasilkan.....
    dan jika kita belum buat peneroka....
    boleh ke kita buat lepas turun tahap....
    dan boleh ke kita buat kampong baru pakai peneroka tanpa residen tahap 10......

    banyak soalan nie.....
    dah cari kat faq tapi tak jumpa....
    harap boleh ditolong.....
    kalau thp residen dh turun lps kene tarbil rasanye x dpt nk bt peneroka melainkan naikkan blk residen ke thp 10...
    kg baru leh bt kalau residen dh turun thp lps kene tarbil sbb nk bt kg baru ikut mata budaya...
    Last edited by Vilotec; 10-10-2009 at 01:24 AM.

  7. #7
    Staff Sarjan alquoira's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Malaysia
    Posts
    166

    Default

    jika penghulu kita berjaya tawan satu kampong....
    bolehkah ia digunakan lagi....
    saya dengar ramai orang cakap penghulu hilang...
    betulke? tapi itu bukan soalan utama...
    sebenarnya saya nak tahu....
    sebelum penghulu tawan kampong lain...
    kalau mati boleh tak buat lagi skali?
    contohnya....
    kampong tu ada residen dan telah buat 3 peneroka pada tahap 10...
    kemudian saya naikkan residen tu ke tahap 20 dan buat penghulu....
    dan dah mati.... boleh dihidupkan?
    ya, selagi anda memenuhi syarat, penghulu masih boleh dihasilkan..

    memang betul sekiranya anda menawan mana2 kampung, penghulu tersebut akan hilang.. cthnya anda menyerang kampung A.. dengan menggunakan 3000kapak + 1 penghulu.. sekiranya kamu berjaya tawan kampung tersebut penghulu akan hilang manakala 3000 kapak tersebut akan jadi bantuan kepada kampung yang anda tawan.




    Tak tau jawapan.....

    Tapi nak tambah soalan pasal penghulu....
    Pernah ternampak dalam 1 kg ada sampai 7 penghulu....
    Rasanya pasti dia bawak dari kg2 lain sama tuh....

    Boleh ker guna untuk serangan semua penghulu tuh....
    Atau dia saja simpan untuk tujuan keselamatan jer.....
    Takut2 kg lain diserang dia x sedar....

    Kiranya kg yang dia simpan semua 7 penghulu tuh deff banyak ler....
    J1ra1ya is online now Add to J1ra1ya's Reputation Report Post Reply With Quote
    DIa simpan untuk keselamatan jer tue.. coz penghulu tak macam wira.. hanya kampung yang menghasilkan boleh menggunakannya..

  8. #8
    Kapten
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ipoh.... dont know... in perak... still don know.... malaysia.... still dont know... u r not a human
    Posts
    458

    Default

    cam mana dengan soalan utama....
    penghulu mati boleh dihidupkan?
    tanpa buat apa2

  9. #9
    Leftenan acap2405's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    ..
    Posts
    463

    Default

    Quote Originally Posted by J1ra1ya View Post
    Tak tau jawapan.....

    Tapi nak tambah soalan pasal penghulu....
    Pernah ternampak dalam 1 kg ada sampai 7 penghulu....
    Rasanya pasti dia bawak dari kg2 lain sama tuh....

    Boleh ker guna untuk serangan semua penghulu tuh....
    Atau dia saja simpan untuk tujuan keselamatan jer.....
    Takut2 kg lain diserang dia x sedar....

    Kiranya kg yang dia simpan semua 7 penghulu tuh deff banyak ler....
    penghulu boleh diguna pakai untuk meyerang dari tempat penghulu dibuat..
    penghulu tidak mempunyai sebarang keistimewaan seperti wira..
    tetapi klau mengunakan penghulu sebagai deff rasenya tak beberapa bernas idea tuh..
    sebab nilai dier dibawah seratus sahaja...
    huhu

    Quote Originally Posted by cyber View Post
    jika penghulu kita berjaya tawan satu kampong....
    bolehkah ia digunakan lagi....
    saya dengar ramai orang cakap penghulu hilang...
    betulke? tapi itu bukan soalan utama...
    sebenarnya saya nak tahu....
    sebelum penghulu tawan kampong lain...
    kalau mati boleh tak buat lagi skali?
    contohnya....
    kampong tu ada residen dan telah buat 3 peneroka pada tahap 10...
    kemudian saya naikkan residen tu ke tahap 20 dan buat penghulu....
    dan dah mati.... boleh dihidupkan?

    soalan lagi satu....
    contohnya kita dah buat 2 peneroka....
    dan peneroka ketiga sedang dihasilkan....
    ada kampong tarbil saya.....
    residen pun turun tahap....
    adakah peneroka yg sedang dibuat mati atau masih dihasilkan.....
    dan jika kita belum buat peneroka....
    boleh ke kita buat lepas turun tahap....
    dan boleh ke kita buat kampong baru pakai peneroka tanpa residen tahap 10......

    banyak soalan nie.....
    dah cari kat faq tapi tak jumpa....
    harap boleh ditolong.....
    selepas kiter tawan kg penghulu itu akan hilang dan jikalau nak melatihnya kembali kene laa upgrade residen atau istana..
    jikalau penghulu mati sebelom sempat menawan kg..
    maka kiter boleh laa menghasilkannya kembali tanpa perlu menaik taraf residen atau istana..

    semasa kg sedang ditarbil dan residen musnah tetapi masih ader penghasilan peneroka,maka penghasilan peneroka itu tetap berjalan seperti biasa..(klau tak silap)

    kita boleh asakan kg baru tanpa residen..
    sewaktu kita hendak mengasaskan kg baru..
    residen atau istana tidak memainkan peranan yang penting..
    you're something beautiful a contradiction
    I wanna play the game
    I want the friction

    you will be the death of me

    [VeritaS VinciT]
    [[SeireitaI RO]]


  10. #10
    Kapten
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ipoh.... dont know... in perak... still don know.... malaysia.... still dont know... u r not a human
    Posts
    458

    Default

    yeah...
    soalan udah dijawab...
    harap mod bisa tutup forum nie...
    berlatih indonesia

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •